Shell Fleet Assistant – Najczęściej zadawane pytania
OGÓLNE
-
Czym jest Shell Fleet Assistant?
Shell Fleet Assistant to oprogramowanie skierowane do firm transportowych, działające razem z urządzeniami EETS. Jego celem jest zwiększenie efektywności zarządzania i zapewnienie pełnej kontroli nad flotą. Korzyści wynikające z użytkowania Shell Fleet Assistant to m.in. możliwość zaplanowania najlepszej trasy, wyliczanie opłat drogowych, wyznaczanie optymalnych punktów tankowania, a tym samym obniżanie tych kosztów.
-
Czy Shell Fleet Assistant jest dla mnie?
Shell Fleet Assistant jest narzędziem adresowanym przede wszystkim do firm posiadających mniej niż 25 pojazdów, które obsługują zlecenia w transporcie międzynarodowym. Narzędzie posiada jednak funkcje, z których mogą korzystać zarówno mniejsze, jak i te większe firmy, posiadające ponad 25 pojazdów.
-
Jakie funkcje posiada Shell Fleet Assistant?
Shell Fleet Assistant posiada wszystkie najważniejsze funkcje niezbędne w pracy dyspozytora:
- Monitorowanie pojadów (usługa Track & Trace)
- Planowanie i wycena trasy
- Podgląd cen paliwa
- Monitorowanie statusu dostawy w czasie rzeczywistym
- Rezerwacja miejsc na parkingach Travis
- Lokalizotor myjni przeznaczonych dla ciężarówek
- Sprawna komunikacja pomiędzy dyspozytorem a kierowcą
- Skaner dokumentów
-
Jakich funkcji nie posiada Shell Fleet Assistant?
W obecnej wersji Shell Fleet Assistant nie znalazły się takie funkcje jak: rejestr napraw pojazdu, rejestr przebiegu czy mechanizm optymalizacji czasu pracy kierowcy.
Shell Fleet Assistant jest systematycznie rozwijany i wzbogacany o nowe funkcje. Jeśli mają Państwo uwagi lub sugestie, w jakim kierunku powinno rozwijać się nasze narzędzie, zapraszamy do kontaktu. Państwa głos jest dla nas bardzo ważny.
-
Jakie pakiety są dostępne w Shell Fleet Assistant?
Shell Fleet Assistant jest dostępny w 2 pakietach.
Pakiet podstawowy zawiera:
- Monitorowanie pozycji pojazdów z EETS4U,
- Zarządzanie trasami,
- Estymacja kosztów opłat drogowych,
- Estymacja kosztów paliwa (Shell Card),
- Estymacja długości trasy w kilometrach,
- Informacje o pojazdach,
- Przewidywane punkty postojów,
- Informacja o promach,
- Informacja o stacjach Shell,
- Zarządzanie frachtami,
- Historia trasy.
Pakier rozszerzony zawiera:
- Wszystkie funkcjolności zawarte w pakiecie podstawowym,
- Monitorowanie trasy dzięki aplikacji dla kierowcy,
- Statusy załadunków i rozładunków,
- Chat z kierowcą,
- Wersja językowa powiadomień zgodna z wersją językową aplikacji,
- Moduł offline dla statusów tras i powiadomień,
- Skanowanie i zarządzanie dokumentami,
- Powiadomienia z trasy (korki, awaria, polecanie stacji, etc).
-
Jak uzyskać dostęp do Shell Fleet Assistant?
Aby stać się Użytkownikiem Shell Fleet Assistant, zarejestruj się na stronie: http://www.fleetassistant.shell.com
Wypróbuj już teraz i korzystaj przez 3 miesiące za darmo!
-
Jak wygląda proces rejestracji w systemie?
W przypadku Klientów Shell, na stronie rejestracyjnej należy wpisać adres e-mail i hasło, którego używa się przy logowaniu do innych aplikacji Shell. System automatycznie zaloguje się do narzędzia.
Jeżeli chcieliby Państwo skorzystać z Shell Fleet Assistant, a nie są Państwo jeszcze Klientem Shell, proszę wypełnić formularz z podstawowymi danymi (adres email, numer telefonu), a my niezwłocznie skontaktujemy się z Państwem w celu ukończenia procesu rejestracji.
-
Na jakich urządzeniach i systemach operacyjnych można korzystać z aplikacji?
Aplikacja Shell Fleet Assistant jest dostępna pod adresem http://www.fleetassistant.shell.com dla wszystkich użytkowników komputerów, w których zainstalowana jest przeglądarka Chrome, Firefox, Safari bądź Microsoft Edge. Aplikacje mobilne, zarówno dla dyspozytorów jak i kierowców dostępne są na platformy Android (w wersji od 5.0) i iOS (w wersji od 9.0).
-
Ile kosztuje Shell Fleet Assistant i jak długo mogę z niego korzystać?
Pierwsze 3 miesiące użytkowania Shell Fleet Assistant są bezpłatne. Po tym okresie zostaną automatycznie pobierane opłaty zgodne z wybranym pakietem. Tabela opłat jest zamieszczona w regulaminie produktu. Klient może zrezygnować z produktu w każdej chwili wraz z końcem każdego miesiąca. Zastrzegamy sobie możliwość zakończenia wszelkich działań związanych z rozwijaniem aplikacji i jej zamknięcia.
-
Czy aplikacja daje możliwość zarządzania swoim kontem Shell Card?
Shell Fleet Assistant prezentuje niektóre dodatkowe usługi firmy Shell związane z kartą Shell Card (w sekcji Uslugi w wersji dla dyspozytorów) oraz umożliwia podgląd cen paliw na stacjach benzynowych, które uwzględniają wynegocjowane rabaty. Jednak narzędzie nie daje możliwości zarządzania kontem Shell Card. W celu zarządzania kontem należy zalogować się do portalu Shell Fleet Hub.
-
Czy dostanę materiały szkoleniowe/instrukcje do aplikacji?
Tak. Instrukcja jest dostępna na stronie internetowej shell.pl, w zakładce produktowej dedykowanej Shell Fleet Assistant. Dodatkowo mogą Pańswo obejrzeć filmy instruktażowe przedstawiające działanie i obsługę systemu. Aplikacja jest intuicyjna i bardzo łatwa w obsłudze. Znajdą tam Państwo wskazówki i wyjaśnienia, które opisują co i w jakiej kolejności należy zrobić, aby móc rozpocząć korzystanie z aplikacji.
Jeśli będą mieli Państwo dodatkowe pytania, zachęcamy do skontaktowania się z nami pod adresem kartybiuroobslugi-pl@shell.com
PODSTAWOWE FUNKCJE
-
Czy mogę sprawdzić, gdzie w danym momencie znajduję się moja ciężarówka?
Tak. Aplikacja Shell Fleet Assistant pozwala na bieżąco sprawdzać lokalizację ciężarówki, dzięki połączeniu z urządzeniem EETS.
-
Z jakich map korzysta aplikacja do wyznaczania trasy?
Shell Fleet Assistant korzysta z HERE maps. Jest to internetowa usługa mapowania i nawigacji, obsługiwana przez Here Technologies. HERE maps dają dostęp do danych również w trybie offline. Pozwala to na łatwiejsze planowanie trasy oraz korzystanie z map za granicą bez potrzeby włączenia pakietu danych. Mapy są szczegółowe i obejmują wiele krajów, regionów czy nawet całych kontynentów.
-
Czy będę mógł zarezerwować i od razu zapłacić za parking?
Shell Fleet Assistant umożliwia rezerwację parkingów Travis na terenie całej Europy. W celu dokonania płatności Klient zostanie przeniesiony do strony internetowej Travis, aby tam bezpośrednio ją zrealizować.
Nowe funkcje
-
Mam pomysł na nową funkcję systemu. Z kim mogę o tym porozmawiać?
Doceniamy wszelkie informacje i sugestie Państwa w zakresie rozwoju systemu i wprowadzania do niego nowych funkcji. Aby przedstawić nam swój pomysł, prosimy o wysłanie wiadomości e-mail na adres kartybiuroobslugi-pl@shell.com . Z pewnością weźmiemy Państwa głos pod uwagę planując dalszy rozwój aplikacji.
-
Dlaczego w Shell Fleet Assistant nie ma funkcji, których potrzebuję?
Obecnie Shell Fleet Assistant jest zoptymalizowane i dopasowane do potrzeb małych i średnich firm transportowych. Chcemy z jednej strony dostarczyć Państwu wszelkie niezbędne funkcje, z drugiej chcemy zachować prostotę nawigacji i codziennego używania aplikacji. Shell Fleet Assistant będzie dalej sukcesywnie rozwijany. Aby przyspieszyć moment, w którym w Shell Fleet Assistant pojawi się funkcja, której Państwo potrzebują, prosimy o wysłanie wiadomości e-mail na adres kartybiuroobslugi-pl@shell.com. Każda informacja z Państwa strony zostanie przeanalizowana i wzięta pod uwagę.
OBSŁUGA
-
Czy mogę używać Shell Fleet Assistant i moich dotychczasowych ulubionych narzędzi, takich jak Nawigacja czy Fleet Management Systems?
Oczywiście. Shell Fleet Assistant integruje w sobie funkcje wielu różnych narzędzi, a jego największą zaletą jest uporządkowanie i dostępność wszystkich najważniejszych informacji. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać również z innych narzędzi. W takim scenariuszu Shell Fleet Assistant doskonale uzupełnia i współgra z giełdami frachtów dostarczając funkcję szybkiej wyceny kosztów realizacji zlecenia. Aplikacja stanowi również doskonałą platformę komunikacyjną między dyspozytorem, a kierowcą.
-
Ilu kierowców może korzystać z Shell Fleet Assistant w ramach jednego systemu firmowego?
Aplikacja Shell Fleet Assistant nie narzuca limitu liczby kierowców mogących założyć konto w systemie. Narzędzie zostało jednak opracowane w taki sposób, by optymalnie działało w firmach do 25 kierowców. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby z aplikacji korzystało mniej lub znacznie więcej kierowców.
W przypadku, gdy w firmie część kierowców jeździ na krótkich trasach krajowych, a część na długich trasach międzynarodowych, możliwe jest założenie kont tylko dla części kierowców.
-
Jak dodać nowego kierowcę do systemu?
Nowego kierowcę może dodać spedytor z poziomu aplikacji w przeglądarce. W tym celu należy:
- przejść do modułu „Flota”, a następnie na zakładkę „Kierowcy” oraz nacisnąć przycisk „Dodaj nowego kierowcę”,
- uzupełnić niezbędne informacje: imię, nazwisko. Kluczowy jest numer telefonu, który będzie loginem w aplikacji mobilnej oraz na który zostanie wysłany kod PIN niezbędny do pierwszego logowania,
- kliknąć przycisk: „Dodaj”.
Na podany numer telefonu kierowca otrzyma wiadomości SMS zawierające zaproszenie do aplikacji, link do pobrania aplikacji mobilnej w sklepie Google Play i Apple AppStrore oraz kod PIN wykorzystywany w trakcie pierwszego logowania.
-
Czy mogę dodać kierowcę w dowolnym czasie?
Tak, kierowca może zostać dodany do Shell Fleet Assistant w dowolnej chwili.
-
Dlaczego muszę podać numer telefonu kierowcy w trakcie zakładania konta?
Na podany numer telefonu zostaną wysłane wiadomości SMS z informacjami niezbędnymi do pobrania i zalogowania się do aplikacji. Numer telefonu stanowi również login do aplikacji na telefonie.
-
Ilu dyspozytorów może korzystać z Shell Fleet Assistant?
W ramach jednego konta z Shell Fleet Assistant może korzystać nieograniczona liczba dyspozytorów. W trakcie zakładania konta w systemie, zostanie założone pierwsze konto dyspozytora dla właściciela firmy. Kolejne konta dyspozytora dodawana są z poziomu aplikacji w module „Dyspozytorzy”.
Należy jednak pamiętać, że każdy dyspozytor będzie miał dostęp do wszystkich informacji o wszystkich realizowanych trasach. W trakcie pracy w Shell Fleet Assistant dyspozytorzy mają przypisane trasy, których realizację nadzorują, jednak mogą je sobie swobodnie przekazywać.
-
Jak wiele tras mogę mieć zaplanowanych w systemie?
W systemie można zaplanować i nadzorować realizację dowolnej ilości tras. Jednak aplikacja została zaprojektowana z uwzględnieniem szczególnych potrzeb organizacji, które posiadają do 25 ciężarówek. Korzystanie z aplikacji, w której aktywnych jest do 25 tras jednocześnie, będzie najwygodniejsze i najbardziej efektywne.
-
Ile samochodów mogę dodać do systemu?
Aplikacja nie narzuca limitu dla ilości wprowadzonych pojazdów. Shell Fleet Assistant został jednak zaprojektowana z myślą o małych i średnich firmach transportowych, które posiadają do 25 ciężarówek.
-
Gdzie przechowywane są moje dane?
Jako aplikacja dostępna zdalnie przez Internet, dane wprowadzane do aplikacji przechowywane są na serwerach do których dostęp posiada wyłącznie firma Shell. Serwery te są umieszczone są w centrum danych firmy Microsoft, spełniającym rygorystyczne wymagania bezpieczeństwa zarówno fizycznego, jak i teleinformatycznego. Shell przykłada szczególną uwagę do kwestii związanych z bezpieczeństwem oraz poufnością Państwa danych, które znajdują się w aplikacji Shell Fleet Assistant.
-
Nie chcę już korzystać z Shell Fleet Assistant. Co z tym zrobić?
Klient może zrezygnować z produktu w każdej chwili podczas okresu bezpłatnego oraz w okresie płatnym wraz z końcem każdego miesiąca. Jeśli jednak postanowili Państwo usunąć konto z Shell Fleet Assistant, prosimy o kontakt z pomocą techniczną pod adresem help-shellfleetassistant@shell.com. Pracownik pomocy technicznej możliwie najszybciej usunie wszystkie wprowadzone przez Państwa informacje w bazie danych i usunie konto Państwa firmy. Uwaga: tego procesu nie będzie można odwrócić.
-
Czy mogę wyeksportować listę moich historycznych tras z systemu?
Tak, eksport historycznych tras jest możliwy. Możemy wykonać taki eksport dla Państwa. W tym celu prosimy o kontakt z pomocą techniczną na adres: help-shellfleetassistant@shell.com.
-
Jak ustawić hasło dla konta spedytora?
Nie ma konieczności ustawiania nowego hasła – proszę podać hasło, którego używają Państwo podczas logowania do innych aplikacji Shell. System automatycznie zaloguje się do narzędzia. Stworzeni dyspozytorzy/spedytorzy otrzymają e-mail z dalszą instrukcją.
-
Zapomniałem hasła. Co robić?
Jeśli dyspozytor zapomniał hasła, może je zresetować samodzielnie za pomocą linka „Zapomniałem hasła” dostępnego na ekranie logowania do Shell Fleet Assistant. System poprosi o podanie adresu email, który wykorzystywany jest jako login do systemu. Na podany adres zostanie wysłana wiadomość email z linkiem do resetu hasła.
Jeśli kierowca zapomniał kodu PIN wykorzystywanego do logowania do aplikacji, może go zresetować za pomocą funkcji „Zapomniałem kodu PIN” dostępnej w aplikacji mobilnej kierowcy na ekranie logowania.
-
Jak ustawić powiadomienia w aplikacji na telefonie?
Powiadomienia (przykładowo wiadomości od dyspozytora) są domyślnie włączone dla aplikacji Shell Fleet Assistant po jej zainstalowaniu. W celu ich wyłączenia (chociaż nie jest to rekomendowane) należy przejść do ustawień telefonu. W zależności od wersji i systemu ścieżka może się różnić, jednak w przypadku najpopularniejszej platformy Android, proszę spróbować następujących kroków:
Ustawienia ® Aplikacje i powiadomienia ® Powiadomienia ® Powiadomienia aplikacji ® Shell Fleet Assistant ® Wyłącz.
-
Jakie powiadomienia są wysyłane na telefon?
Na telefon wysyłane są wszelkie komunikaty kierowane do kierowcy przez dyspozytora, m.in. nowe zlecenia, wiadomości, polecenia parkingów czy stacji benzynowych. Niezależnie od nich przesyłane są również komunikaty wysyłane na podstawie informacji o położeniu kierowcy, np. o zbliżaniu się do granicy danego kraju z prośbą o sprawdzenie, czy urządzenie OBU jest włączone do zasilania.
-
Nie zauważyłem powiadomienia w aplikacji. Czy mogę je gdzieś odszukać?
Tak. Wszystkie powiadomienia i wiadomości od kierowcy, ale również te wysłane od dyspozytora do kierowcy są dostępne w panelu czata, który jest rozwijany za pomocą ikonki w górnym menu. Komunikacja jest uporządkowana zawsze w kontekście konkretnej trasy.
-
Zaplanowałem i wysłałem trasę do kierowcy. Czy mogę dodać do niej nowe zlecenie?
Tak. Zlecenia do trasy można dodawać nawet wówczas, kiedy kierowca jest już w trakcie jej realizacji. Wystarczy przejść do listy tras w realizacji w module „Live”, odszukać trasę i kliknąć na nią. Następnie należy wcisnąć przycisk „edytuj trasę” i dodać zlecenie, podając miejsce załadunku i rozładunku. Po wciśnięciu przycisku „Potwierdź” aktualizacja trasy zostanie automatycznie przesłana do kierowcy.
-
Zrezygnowałem z realizacji jednego ze zleceń. Czy mogę je usunąć z trasy, którą wysłałem już do kierowcy?
Tak. Zlecenia z trasy można usuwać nawet wówczas, gdy kierowca jest w trasie. Należy przejść do listy tras w realizacji w module „Live”, odszukać trasę i kliknąć na nią. Następnie nacisnąć przycisk „edytuj trasę”. Po odnalezieniu danego zlecenia należy je wybrać i kliknąć „Usuń”, a następnie zapisać zmiany. Aktualizacja trasy zostanie automatycznie przesłana do kierowcy.
-
Czy mogę gdzieś zobaczyć wszystkie realizowane trasy?
Tak. Służy do tego moduł „Live”. W module tym pokazane są wszystkie aktualnie realizowane trasy. Po lewej stronie system pokazuje listę poszczególnych tras wraz z podstawowymi danymi. Jednocześnie na mapie wyrysowane są ścieżki realizowanych tras.
-
Czy mogę gdzieś zobaczyć pozycję kierowców na mapie?
Tak. Służy do tego moduł „Live”. W module tym pokazane są wszystkie aktualnie realizowane trasy wraz z pozycją kierowców. Możliwe jest również przyjrzenie się szczegółom pojedynczej trasy. Pozycja kierowcy na mapie odświeżana jest raz na minutę.
PROBLEMY TECHNICZNE
-
Gdzie znaleźć pomoc do aplikacji Shell Fleet Assistant?
Pomoc do aplikacji Shell Fleet Assistant to filmy instruktażowe umieszczone na stronie dedykowanej dla aplikacji (produktowej), wskazówki wewnątrz aplikacji, a także niniejszy zestaw pytań i odpowiedzi. Jeśli jednak nie znajdą tu Państwo odpowiedzi na swoje pytania lub wątpliwości prosimy o skontaktowanie się z nami na adres: help-shellfleetassistant@shell.com.
-
Jak skontaktować się z pomocą do aplikacji Shell Fleet Assistant?
Aby skontaktować się z pomocą techniczną do aplikacji Shell Fleet Assistant należy:
- napisać bezpośrednio na adres mailowy: help-shellfleetassistant@shell.com lub
- zadzwonić pod numer pomocy technicznej 800 080 015
-
Aplikacja nie działa na moim komputerze. Co robić?
Aplikacja Shell Fleet Assistant działa przez przeglądarkę internetową i znajduje się pod adresem http://www.fleetassistant.shell.com. Zalecamy używanie wspieranych przeglądarek, zaktualizowanych do najnowszej możliwej wersji.
Aplikacje mobilne dla dyspozytorów dostępne są na platformy Android (od wersji 5.0 w górę) i iOS (od wersji 9.0 w górę).
Najprawdopodobniej problem z niedziałającą aplikacją można rozwiązać poprzez aktualizację przeglądarki w komputerze, a w przypadku aplikacji mobilnych poprzez aktualizację wersji system operacyjnego.
Jeśli jednak aplikacja Shell Fleet Assistant nie działa prosimy o kontakt na adres: kartybiuroobslugi-pl@shell.com
PRYWATNOŚĆ DANYCH
-
Czy moje dane są komukolwiek udostępniane?
Nie. Dane, które wpisywane są do aplikacji, nie są udostępniane podmiotom trzecim. Dane biznesowe nie są również poddawane analizie i obróbce. Jednak analizie podlegają informacje dotyczące wykorzystania aplikacji, np. jak długo korzystają Państwo z aplikacji, z jakich funkcji najczęściej Państwo korzystacie, itp. Informacje te pozwolą nam na ulepszanie działania Shell Fleet Assistant.
-
Czy moje dane są bezpieczne?
Dokładamy wszelkiej staranności, aby Państwa dane były bezpieczne. Komunikacja użytkownika z aplikacją jest zaszyfrowana i zabezpieczona zgodnie z najlepszymi praktykami branżowymi. Wszelkie dane przechowywane na serwerach aplikacji Shell Fleet Assistant są zaszyfrowane i dostęp do nich posiada wyłącznie firma Shell. Serwery aplikacji Shell Fleet Assistant umieszczone są w centrum danych firmy Microsoft, która zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno fizycznego, jak i teleinformatycznego.