COVID-19: Dbamy o wspólne bezpieczeństwo
Podsumowanie | Aktualizacja, maj 25, 2020 08:00Zdajemy sobie sprawę, jak ważne w obecnym czasie jest zachowanie wszystkich możliwych środków ostrożności, które mogą zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2. Zdrowie naszych pracowników i klientów jest dla nas priorytetem, dlatego skupiamy na zapewnieniu najwyższego poziomu higieny, dezynfekcji i bezpieczeństwa w nowej sytuacji.
Wiemy, że niektórzy z Państwa nadal muszą podróżować. Dlatego też nasze stacje pozostają otwarte, by służyć kierowcom i lokalnym społecznościom.

Dbając o bezpieczeństwo i zdrowie naszych klientów oraz pracowników podjęliśmy szereg działań:
Higiena i dezynfekcja
- Zwiększyliśmy dyscyplinę i częstotliwość higieny oraz dezynfekcji w biurach i na stacjach. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek niepokojących objawów u pracownika lub kontaktu z chorymi – osoba ta pozostaje w domu.
- Na wybranych stacjach pracownicy pomagają w tankowaniu, zachowując przy tym bezpieczną odległość. Dbamy też o stały dostęp do jednorazowych rękawiczek, które znajdują się u obsługi stacji.
- Obszary, do których większość ludzi ma dostęp, są dezynfekowane, a podłogi są myte kilka razy dziennie detergentami zawierającymi duże ilości alkoholu.
Akcje informacyjne i promujące bezpieczne zachowania wśród klientów i pracowników
- Zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) na stacji w widocznych miejscach umieszczamy komunikaty o konieczności zachowania bezpiecznej odległości od innych osób (2 m). Dodatkowo wprowadzamy oznaczenia, które ułatwią klientom oraz pracownikom zachowanie odpowiedniej odległości.
- Zachęcamy klientów do dokonywania płatności bezgotówkowych kartą, aplikacją bądź usługą płatniczą. Naklejki z informacją o dostępnych formach płatności znajdują się na każdej stacji Shell.
- Wszyscy nasi pracownicy otrzymali dokładne instrukcje postępowania w celu zapewnienia bezpieczeństwa sobie i klientom. Na bieżąco są również informowani o zmianach poprzez wirtualne narzędzie WorkJam, które umożliwia szybkie dzielenie się aktualnymi informacjami.
- Wszystkie stacje zostały poinformowane o obowiązku zasłaniania twarzy w miejscach publicznych. Każdego z naszych pracowników stacji wyposażyliśmy w maseczki ochronne, które są przez nich noszone w trakcie pracy.
Dodatkowe działania ochronne
- W wielu punktach wprowadziliśmy przy kasie przezroczystą ścianę z plexi, która stanowi dodatkową barierę ochronną między klientami a pracownikami stacji.
- W związku z wprowadzeniem III etapu odmrażania gospodarki otworzyliśmy części gastronomiczne naszych stacji, dzięki czemu zamówione posiłki klienci mogą spożywać na miejscu. Przestrzegamy przy tym wszystkich zaleceń, które mają zapewnić maksymalny poziom bezpieczeństwa.
- Na naszych stacjach realizujemy wszystkie wytyczne Ministerstwa Zdrowia m.in. określające maksymalną liczbę przebywających na obszarze sklepu klientów. Ponadto, w wybranych punktach o niewielkiej powierzchni, zdecydowaliśmy się wprowadzić własne, bardziej rygorystyczne obostrzenia (maksymalnie jedna lub dwie osoby kupujące w danym momencie – nie licząc Personelu stacji).
- Aby ułatwić klientom i pracownikom zachowanie odpowiedniej odległości wprowadziliśmy taśmy i oznaczenia na podłodze w wybranych punktach.
Dodatkowe wsparcie w walce z COVID-19
- Shell dołączył do akcji „Darmowa kawa dla wszystkich służb”. W kwietniu wydaliśmy tysiące darmowych ciepłych napojów pracownikom Pogotowia, Straży Pożarnej, Policji, Wojska, Straży Miejskiej i Straży Granicznej, którzy odwiedzili stacje Shell.
- Nie zapomnieliśmy o kierowcach. Aby pokazać naszą wdzięczność za ich codzienna pracę, wydaliśmy tysiące darmowych kaw kierowcom samochodów ciężarowych, którzy pracują dla naszych klientów flotowych.
- Wspólnie z naszym partnerem Hyundai Motor Poland wsparliśmy szpital MSWiA w Warszawie – Hyundai udostępnił 10 samochodów służących personelowi szpitala, a Shell zapewnił paliwo w formie bonów.
- W ramach wsparcia personelu medycznego w walce z COVID-19 przekazaliśmy specjalistyczne maski filtrujące jednostkom pogotowia w Krakowie, Katowicach, Warszawie, Lublinie, Kielcach, Rzeszowie, Wrocławiu, Szczecinie oraz Wojewódzkiemu Szpitalowi w Kaliszu.
Metody płatności dostępne na wszystkich stacjach własnych Shell

Codziennie monitorujemy bieżącą sytuację, zbierając doświadczenia z funkcjonowania naszych stacji i biur na całym świecie. Jesteśmy gotowi do podjęcia kolejnych działań, które umożliwią powstrzymanie dalszego rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 i ochronę zdrowia publicznego.
Priorytetem Shell jest bezpieczeństwo i zdrowie pracowników oraz bezpieczna działalność operacyjna. Nasze biura są nadal otwarte, jednak zdecydowana większość naszych pracowników jest dostępna dla naszych klientów, partnerów i zapewnia ciągłość działalności operacyjnej, pracując zdalnie.
Jesteśmy wdzięczni i dziękujemy naszym Pracownikom za codzienną pracę w tych trudnych warunkach!
Działania, które w związku z COVID-19 Shell podejmuje na całym świecie: https://www.shell.com/covid19.html