COVID-19: Dbamy o wspólne bezpieczeństwo

Podsumowanie | Aktualizacja, maj 25, 2020 08:00

Zdajemy sobie sprawę, jak ważne w obecnym czasie jest zachowanie wszystkich możliwych środków ostrożności, które mogą zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2. Zdrowie naszych pracowników i klientów jest dla nas priorytetem, dlatego skupiamy na zapewnieniu najwyższego poziomu higieny, dezynfekcji i bezpieczeństwa w nowej sytuacji.

Wiemy, że niektórzy z Państwa nadal muszą podróżować. Dlatego też nasze stacje pozostają otwarte, by służyć kierowcom i lokalnym społecznościom.

pecten

Dbając o bezpieczeństwo i zdrowie naszych klientów oraz pracowników podjęliśmy szereg działań:

Higiena i dezynfekcja

  1. Zwiększyliśmy dyscyplinę i częstotliwość higieny oraz dezynfekcji w biurach i na stacjach. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek niepokojących objawów u pracownika lub kontaktu z chorymi – osoba ta pozostaje w domu.
  2. Na wybranych stacjach pracownicy pomagają w tankowaniu, zachowując przy tym bezpieczną odległość. Dbamy też o stały dostęp do jednorazowych rękawiczek, które znajdują się u obsługi stacji.
  3. Obszary, do których większość ludzi ma dostęp, są dezynfekowane, a podłogi są myte kilka razy dziennie detergentami zawierającymi duże ilości alkoholu.

Akcje informacyjne i promujące bezpieczne zachowania wśród klientów i pracowników

  1. Zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) na stacji w widocznych miejscach umieszczamy komunikaty o konieczności zachowania bezpiecznej odległości od innych osób (2 m). Dodatkowo wprowadzamy oznaczenia, które ułatwią klientom oraz pracownikom zachowanie odpowiedniej odległości.
  2. Zachęcamy klientów do dokonywania płatności bezgotówkowych kartą, aplikacją bądź usługą płatniczą. Naklejki z informacją o dostępnych formach płatności znajdują się na każdej stacji Shell.
  3. Wszyscy nasi pracownicy otrzymali dokładne instrukcje postępowania w celu zapewnienia bezpieczeństwa sobie i klientom. Na bieżąco są również informowani o zmianach poprzez wirtualne narzędzie WorkJam, które umożliwia szybkie dzielenie się aktualnymi informacjami.
  4. Wszystkie stacje zostały poinformowane o obowiązku zasłaniania twarzy w miejscach publicznych. Każdego z naszych pracowników stacji wyposażyliśmy w maseczki ochronne, które są przez nich noszone w trakcie pracy.

Dodatkowe działania ochronne

  1. W wielu punktach wprowadziliśmy przy kasie przezroczystą ścianę z plexi, która stanowi dodatkową barierę ochronną między klientami a pracownikami stacji.
  2. W związku z wprowadzeniem III etapu odmrażania gospodarki otworzyliśmy części gastronomiczne naszych stacji, dzięki czemu zamówione posiłki klienci mogą spożywać na miejscu. Przestrzegamy przy tym wszystkich zaleceń, które mają zapewnić maksymalny poziom bezpieczeństwa.
  3. Na naszych stacjach realizujemy wszystkie wytyczne Ministerstwa Zdrowia m.in. określające maksymalną liczbę przebywających na obszarze sklepu klientów. Ponadto, w wybranych punktach o niewielkiej powierzchni, zdecydowaliśmy się wprowadzić własne, bardziej rygorystyczne obostrzenia (maksymalnie jedna lub dwie osoby kupujące w danym momencie – nie licząc Personelu stacji).
  4. Aby ułatwić klientom i pracownikom zachowanie odpowiedniej odległości wprowadziliśmy taśmy i oznaczenia na podłodze w wybranych punktach.

Dodatkowe wsparcie w walce z COVID-19

  1. Shell dołączył do akcji „Darmowa kawa dla wszystkich służb”. W kwietniu wydaliśmy tysiące darmowych ciepłych napojów pracownikom Pogotowia, Straży Pożarnej, Policji, Wojska, Straży Miejskiej i Straży Granicznej, którzy odwiedzili stacje Shell.
  2. Nie zapomnieliśmy o kierowcach. Aby pokazać naszą wdzięczność za ich codzienna pracę, wydaliśmy tysiące darmowych kaw kierowcom samochodów ciężarowych, którzy pracują dla naszych klientów flotowych.
  3. Wspólnie z naszym partnerem Hyundai Motor Poland wsparliśmy szpital MSWiA w Warszawie – Hyundai udostępnił 10 samochodów służących personelowi szpitala, a Shell zapewnił paliwo w formie bonów.
  4. W ramach wsparcia personelu medycznego w walce z COVID-19 przekazaliśmy specjalistyczne maski filtrujące jednostkom pogotowia w Krakowie, Katowicach, Warszawie, Lublinie, Kielcach, Rzeszowie, Wrocławiu, Szczecinie oraz Wojewódzkiemu Szpitalowi w Kaliszu.

Codziennie monitorujemy bieżącą sytuację, zbierając doświadczenia z funkcjonowania naszych stacji i biur na całym świecie. Jesteśmy gotowi do podjęcia kolejnych działań, które umożliwią powstrzymanie dalszego rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 i ochronę zdrowia publicznego.

Priorytetem Shell jest bezpieczeństwo i zdrowie pracowników oraz bezpieczna działalność operacyjna. Nasze biura są nadal otwarte, jednak zdecydowana większość naszych pracowników jest dostępna dla naszych klientów, partnerów i zapewnia ciągłość działalności operacyjnej, pracując zdalnie.

Jesteśmy wdzięczni i dziękujemy naszym Pracownikom za codzienną pracę w tych trudnych warunkach!

Działania, które w związku z COVID-19 Shell podejmuje na całym świecie: https://www.shell.com/covid19.html

Najczęściej Zadawane Pytania Dotyczące COVID-19