COVID-19: Dbamy o wspólne bezpieczeństwo

Podsumowanie | Aktualizacja, mar 18, 2020 16:36

Zdajemy sobie sprawę, jak ważne w obecnym czasie jest zachowanie wszystkich możliwych środków ostrożności, które mogą zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2. Zdrowie naszych pracowników i klientów jest dla nas priorytetem, dlatego skupiamy na zapewnieniu najwyższego poziomu higieny, dezynfekcji i bezpieczeństwa w nowej sytuacji.

Wiemy, że niektórzy z Państwa nadal muszą podróżować. Dlatego też nasze stacje pozostają otwarte, by służyć kierowcom i lokalnym społecznościom.

pecten

Oprócz przestrzegania zaleceń odpowiednich organów podjęliśmy wiele dodatkowych działań, które mają na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa w biurach i na stacjach.

Higiena i dezynfekcja

  • Zwiększyliśmy nacisk na częstotliwość i dokładność higieny i dezynfekcji w biurach i na stacjach. W razie wystąpienia jakichkolwiek niepokojących objawów u pracownika lub w przypadku kontaktu z chorymi – osoba ta pozostaje w domu.
  • Na wybranych stacjach pracownicy pomagają w tankowaniu. Dbamy też o stały dostęp na stacjach do jednorazowych rękawiczek do tankowania. 
  • Obszary, do których większość ludzi ma dostęp, są dezynfekowane, a podłogi są myte kilka razy dziennie detergentami zawierającymi duże ilości alkoholu. 

Akcje informacyjne i promujące bezpieczne zachowania wśród klientów i pracowników

  • Zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) na stacji w widocznych miejscach umieszczamy komunikaty o konieczności zachowania bezpiecznej odległości od innych osób (1,5 m). Wprowadzamy również dodatkowe oznaczenia (taśmy), które ułatwią klientom oraz pracownikom zachowanie odpowiedniej odległości.
  • Zachęcamy klientów do dokonywania płatności bezgotówkowych kartą, aplikacją bądź usługą płatniczą. Naklejki z informacją o dostępnych formach płatności znajdują się na każdej stacji Shell.
  • Wszyscy nasi pracownicy otrzymali dokładne instrukcje postępowania w celu zapewnienia bezpieczeństwa sobie i klientom.

Dodatkowe działania ochronne

  • Na większości stacji sklepy pozostają otwarte – w tych punktach sukcesywnie instalujemy przezroczyste ściany z plexi przy kasie. Stanowią one dodatkową barierę ochronną między klientami a pracownikami stacji.
  • Wprowadziliśmy zmiany w zakresie sprzedaży produktów gastronomicznych, które wydawane są wyłącznie na wynos, do spożycia poza stacją.
  • W wybranych punktach z niewielką powierzchnią sklepu ograniczyliśmy maksymalną liczbę osób przebywających w sklepie do dwóch (nie licząc pracowników stacji).

Pamiętajmy, że działając wspólnie, zwiększamy nasze bezpieczeństwo.

Oto, co jako Klient możesz zrobić podczas wizyty na stacji Shell:

  • poproś pracownika obsługi o zatankowanie na podjeździe lub skorzystaj z jednorazowych rękawiczek dostępnych u obsługi stacji
  • zachowuj bezpieczną odległość przynajmniej 1,5 m od kasy oraz innych osób na stacji 
  • korzystaj z karty Shell ClubSmart dostępnej w aplikacji
  • płać bezdotykowo kartą, aplikacją bądź usługą płatniczą

Na wszystkich stacjach własnych Shell oferujemy naszym klientom indywidualnym możliwość poniższych bezgotówkowych metod płatności: GPay, Blik, Apple Pay, Pay in Your Currency, Visa, Mastercard, Visa Electron, Maestro, Diners Club International, V Pay, American Express, UnionPay, JCB oraz Discover. W ramach programu lojalnościowego Shell ClubSmart oferujemy również bezgotówkową płatność punktami Shell ClubSmart za pomocą karty w aplikacji. Każde 100 punktów to równowartość 1 złotego na karcie. Na stacjach, na których została wprowadzona sprzedaż przez okienko, klienci mogą bezdotykowo zapłacić za pomocą usługi Apple Pay, GPay, a także aplikacji Shell ClubSmart.

Klienci biznesowi mogą płacić kartami: Shell Card, UTA, DKV, Lotos Biznes oraz Esso.

Codziennie monitorujemy bieżącą sytuację, zbierając doświadczenia z funkcjonowania naszych stacji i biur na całym świecie. Jesteśmy gotowi do podjęcia kolejnych działań, które umożliwią powstrzymanie dalszego rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 i ochronę zdrowia publicznego.

Priorytetem Shell jest bezpieczeństwo i zdrowie pracowników oraz bezpieczna działalność operacyjna. Nasze biura są nadal otwarte, jednak zdecydowana większość naszych pracowników jest dostępna dla naszych klientów, partnerów i zapewnia ciągłość działalności operacyjnej, pracując zdalnie.

Jesteśmy wdzięczni i dziękujemy naszym Pracownikom za codzienną pracę w tych trudnych warunkach! 

Shell Polska

Działania, które w związku z COVID-19 Shell podejmuje na całym świecie: https://www.shell.com/covid19.html

Najczęściej Zadawane Pytania Dotyczące COVID-19