Shell Eco-marathon to jeden z najbardziej wymagających konkursów dedykowanych młodym inżynierom. Jego celem jest zainspirowanie studentów do poszukiwania nowych technologii w dziedzinie energetyki.

W tegorocznej edycji Shell Eco-marathon wezmą udział 172 zespoły z 27 krajów. Drużyny przez ostatnie 12 miesięcy pracowały nad swoimi bolidami – projektowały, budowały i testowały energooszczędność pojazdów. Podczas konkursu będą konkurować na specjalnie zbudowanym torze miejskim o długości 1,6 km, mieszczącym się w Queen Elizabeth Olympic Park. Zwycięży drużyna, której pojazd może pokonać najdłuższy dystans na ekwiwalencie jednego litra paliwa, a w przypadku pojazdów elektrycznych – 1 kWh.

W tym roku polskie zespoły w Shell Eco-marathon 2017 wystawią aż pięć pojazdów. Trzy w kategorii Prototype, w której konstruktorzy koncentrują się na jak największej efektywności zużycia paliwa, oraz dwa w kategorii UrbanConcept, gdzie ważne jest, aby pojazd był dostosowany do miejskich warunków oraz spełniał wymagania aut dopuszczonych do ruchu. Dla wszystkich polskich drużyn jest to kolejny już start w Shell Eco-marathon.

Wyzwania stawiane przed uczestnikami zawodów wymagają innowacyjnego podejścia do rozwiązywania problemów, a także kreatywności i umiejętności współpracy. Jest to wyjątkowo praktyczne doświadczenie, które wyposaża w umiejętności i wiedzę w zakresie zadań inżynieryjnych: projektowania, konstruowania oraz obsługi własnoręcznie stworzonego pojazdu. Shell Eco-marathon to również możliwość nawiązania nowych przyjaźni z rówieśnikami z całej Europy – tłumaczy zespół Elvic Team z Politechniki Lubelskiej, biorący udział w konkursie już od kilku lat.

W ubiegłym roku polscy uczestnicy odnieśli spory sukces. Zespół SKAP 2 z Politechniki Warszawskiej zdobył 2. miejsce w kategorii UrbanConcept wśród pojazdów spalinowych zasilanych benzyną, zaś drużyna Smart Power Urban z Gliwic zajęła 2. miejsce w kategorii pojazdów zasilanych wodorem.

To już 33. edycja Shell Eco-marathon w Europie. Po raz kolejny z udziałem licznej i profesjonalnej reprezentacji z Polski. Z roku na rok poziom organizowanych zawodów jest coraz wyższy. Drużyny muszą radzić sobie z restrykcyjnymi wymaganiami – tłumaczy Paweł Odrzywołek, Dyrektor Działu Stacji Paliw Shell Polska. Bardzo wierzymy w polskich studentów, ich zaangażowanie oraz potencjał. Oczywiście, tak jak w ubiegłym roku, tak i w tym liczymy na sukcesy naszych reprezentantów. To wspaniałe móc zobaczyć w wyścigu tak zdolnych młodych ludzi, którzy wkładają mnóstwo pracy i wysiłku w tworzenie energooszczędnych pojazdów przyszłości – dodaje.

Odwiedzający festiwal Make the Future Live, oprócz śledzenia wyścigu Shell Eco-marathon, będą mieli również okazję przetestować innowacyjne rozwiązania, które mają posłużyć do kreowania lepszej przyszłości energetycznej dla całego świata.

Więcej informacji na temat Shell Eco-marathon można znaleźć na stronie: www.shell.pl oraz na portalach społecznościowych: Facebook i Twitter. Informacje na temat festiwalu „Make the Future” znajdują się na stronie: www.shell.co.uk/makethefuture.
 

Grupa Shell to największy na świecie koncern energetyczny wytwarzający najwyższej jakości produkty oraz oferujący kompleksową gamę usług związanych z dostarczaniem paliw i energii, a także rozwiązań dla klientów biznesowych i indywidualnych. Obecny na polskim rynku od 1992 roku, aktualnie Shell Polska Sp. z o.o. to ponad 420 stacji oferujących kierowcom najwyższej jakości paliwa, olej napędowy oraz gaz LPG. Na stacjach paliwowych Shell klienci mogą korzystać z usług myjni samochodowych, z oferty punktów gastronomicznych oraz robić zakupy w sklepie z pełnym asortymentem produktów spożywczych i motoryzacyjnych. Wszyscy klienci tankujący paliwo Shell mogą uczestniczyć w programie lojalnościowym – Shell ClubSmart. Ponadto wśród produktów motoryzacyjnych Shell dysponuje szeroką gamą najwyższej jakości olejów i smarów, a do klientów biznesowych skierowana jest oferta kart paliwowych euroShell. W Krakowie działa Shell Business Operations, jedno z największych centrów usług dla biznesu w Polsce.

Kontakt dla mediów:

Anna Papka
Doradca ds. Relacji Zewnętrznych
Rzecznik Prasowy
Tel. kom.: +48 573 313 620
e-mail: anna.papka@shell.com

Hanna Żurek
Hill+Knowlton Strategies
Tel.: +48 (22) 536 38 00
Tel. kom. : +48 601 240 478
e-mail: hanna.zurek@hkstrategies.com

Więcej w punkcie "Media"