Warszawa, 23 kwietnia 2015 roku

Od dziesięciu lat studenci z Polski z sukcesami poszukują rozwiązań, które zmieniają obraz światowej motoryzacji oraz kształtują standardy w zakresie efektywności energetycznej pojazdów. W tym roku do finałowych zawodów Shell Eco-marathon Europe, jednego z najważniejszych inżynieryjnych konkursów na świecie, zakwalifikowało się 11 zespołów studenckich z sześciu polskich uczelni technicznych.

Energooszczędne pojazdy, zaprojektowane i zbudowane przez studentów, zaprezentują swoje możliwości na torze wyznaczonym na ulicach Rotterdamu w dniach 21-24 maja.

Polacy są obecni na Shell Eco-marathon Europe od 2006 roku. Dekadę temu w zawodach wziął udział jeden zespół, który reprezentował Studenckie Koło Areodynamiki Pojazdów (SKAP) przy Politechnice Warszawskiej. Od tego czasu nie tylko SKAP nie opuścił żadnej edycji konkursu, ale dołączyło do niego aż 10 zespołów reprezentujących uczelnie z Gliwic, Gdańska, Lublina, Łodzi i Warszwy.

Politechnikę Warszawską, poza zespołami SKAP, będą reprezentowały także zespoły GreenArrow oraz Simr Team. Z Politechniki Lubelskiej, która uczestniczy w konkursie od 2010 roku, do Rotterdamu jedzie ekipa ELVIC TEAM. Również od 2010 roku w Shell Eco-marathon obecna jest Politechnika Gdańska. W tym roku będzie reprezentowana przez dwa zespoły: HydrogenCar PG oraz tegorocznego debiutanta, zespół KNKP Racing.

Z Politechniki Śląskiej (udział w konkursie od 2012 roku) na starcie zawodów staną zespoły Smart Power i Smart Power Urban. Przedstawicielem Politechniki Łódzkiej (udział w konkursie od 2013 roku) będzie zespół Iron Warriors. Wojskową Akademię Techniczną, która weźmie udział w konkursie po raz drugi, będzie reprezentował zespół WAT ECO TEAM.

Do udziału w zawodach Shell Eco-marathon Europe 2015 polskie zespoły przygotowały siedem futurystycznych pojazdów w kategorii "Prototype" oraz cztery w miejskiej kategorii "UrbanConcept".