Prezentacja produktu Shell Helix Ultra Professional AP-L 5W-30
  • Zaprojektowany, aby spełniać bardzo wysokie wymagania dla określonych silników wysokoobciążonych, w tym marek Peugeot, Citroen i Fiat, oraz silników wymagających olejów spełniających normę ACEA C2
  • Shell zaopatruje w oleje silnikowe wiele warsztatów samochodowych PSA na całym świecie, a w szczególności w Europie i w Indiach
  • Pomyślnie przeszedł wiele testów eksploatacyjnych potwierdzających, że spełnia wymagania dla oleju silnikowego według normy Fiat 9.55535-S1 i PSA B71 2290
CECHY SZCZEGÓLNE KORZYŚCI
Ochrona układu wydechowego Formuła o niskim poziomie popiołu siarczonego (SA), fosforu (P) i siarki (S) (tzw. low-SAPS) zapewnia długą żywotność silników Diesla wyposażonych w filtr cząstek stałych i katalizator trójfunkcyjny
Utrzymanie liczby kwasowej Specjalna formuła umożliwia utrzymanie liczby kwasowej na niezmienionym poziomie
Niska lepkość, szybki przepływ oleju i niski
współczynnik tarcia
Większa oszczędność paliwa i łatwiejszy rozruch zimnego silnika
Technologia Aktywnego Oczyszczania Shell Zapewnia doskonałą ochronę silnika, nieprzerwanie zapobiegając gromadzeniu się osadów na jego powierzchniach
Długotrwała odporność na utlenianie Wysoki poziom przeciwutleniaczy zapewnia doskonałą ochronę przed utlenianiem
Duża odporność na ścinanie Pozwala utrzymywać lepkość i właściwości oleju na stałym poziomie przez cały okres eksploatacji, również pomiędzy wymianami
Specjalnie wyselekcjonowane syntetyczne oleje
bazowe
Zmniejszają lotność oleju, ograniczając jego zużycie i konieczność uzupełniania

Specyfikacje: ACEA C2; PSA B71 2290; Fiat 9.55535 S1 - spełnia wymagania;
Iveco 18-1811 Sp-S1 - spełnia wymagania

TESTY WŁASNE FIRMY FIAT

  • Przeszedł pozytywnie test na podwyższenie lepkości, zużycie i powstawanie laków FPT DURO40
  • Przeszedł pozytywnie test napowietrzania oleju FPW MEC004
  • Przeszedł pozytywnie test powstawania osadów w turbosprężarce FPW DURO19
  • Przeszedł pozytywnie test oszczędności paliwa MB NEDC

TESTY WŁASNE FIRMY PEUGEOT

  • Przeszedł pozytywnie test wytrzymałości DW10C oceniając trwałość silnika Diesla
  • Przeszedł pozytywnie test zużycia wałka rozrządu DW10
  • Przeszedł pozytywnie test wytrzymałości oceniając trwałość CDi EP6CDT

Czystość silnika

  • Przeszedł pozytywnie test Peugeot TU5JP-L4 osadów wysokotemperaturowych na pierścieniach i powstawania laków na tłokach (CEC-L-88-T-02)

Zużycie i trwałość silnika

  • Przeszedł pozytywnie przeciwzatarciowy test Peugeot zacierania mechanizmu zaworowego na zużycie dla krzywek TU3M (CEC-L-38-A-94)