Wiele lat temu w samochodach i motocyklach stosowano te same oleje. Jednak silniki motocyklowe i samochodowe potrzebują/wymagają innych rozwiązań. Dlatego dziś niektóre japońskie motocykle szosowe o pojemności 600 cc zapewniają dwukrotnie większą moc z jednego litra pojemności niż samochody sportowe, osiągając prędkości obrotowe dochodzące do 15 000 obr./min.

Samochód sportowy z silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 105 bhp przy pojemności miski olejowej wynoszącej 3,2 litra osiąga współczynnik obciążenia oleju wynoszący ok. 23. Natomiast motocykl sportowy z silnikiem o pojemności 0,6 l i mocy 123 bhp przy pojemności miski olejowej wynoszącej 2,7 litra osiąga współczynnik obciążenia oleju wynoszący ok. 76, czyli prawie trzykrotnie więcej niż samochód.

Większość czterosuwowych silników motocyklowych mieści mniej oleju niż analogiczne silniki samochodowe, jednak olej ten musi nie tylko sprostać obciążeniom występującym w silniku, ale i w skrzyni biegów, a także gwarantować płynna pracę sprzęgła. Oleje motocyklowe są narażone na znacznie większe obciążenia niż oleje samochodowe. Właśnie dlatego opracowaliśmy paletę olejów Shell Advance. Są to oleje przeznaczone specjalnie dla motocykli, zapewniające doskonałe parametry pracy, które są osiągane dzięki precyzyjnie dobranej mieszance bazy olejowej i formuł Shell.

Oleje Shell Advance gwarantują maksymalną ochronę silnika i pozwalają mu przetrwać bez najmniejszych uszkodzeń nawet największe obciążenia. Przekręcając gaz możesz się zrelaksować wiedząc, że oleje Shell pozwolą jeszcze dłużej cieszyć się jazdą Twoim motocyklem.

Dobierz właściwy olej do motocykla, który oczyści i ochroni silnik

Rekomendowane treści

Oleje Shell Rimula

Naukowcy w koncernie Shell opracowali oleje Shell Rimula obniżające koszty serwisowania oraz zużycie paliwa i przeznaczone dla silników wysokoprężnych pracujących pod znacznym obciążeniem.