Prezentacja produktu Shell Rimula R5 LE

Niska emisja, obniżenie zużycia paliwa

Bez względu na temperaturę, tryb pracy czy zapylenie środowiska musisz mieć pewność, że twój olej ochroni silnik w każdych warunkach.

Energetyczna ochrona silników wysokoprężnych o dużej pojemności dzięki olejom Shell Rimula przeznaczonym do pracy w ekstremalnie trudnych warunkach:

  1. Kontrola kwasowości – przetestowane dodatki pomagają chronić przed korozją spowodowaną kwasami powstającymi podczas spalania paliwa.
  2. Kontrola zanieczyszczeń – wyższy poziom czystości bezpośrednio przekłada się na wydajność i bezawaryjną pracę podzespołów.
  3. Kontrola zużycia – separacja ruchomych części silnika zapewnia długotrwałą bezawaryjną pracę.

Shell Rimula R5 LE

Shell Rimula R5 LE to innowacyjny olej przeznaczony do silników działających pod dużym obciążeniem, chroniący w całym spektrum temperatur i obciążeń występujących w nowoczesnych silnikach. To idealny olej dla przedsiębiorstw dysponujących flotami pojazdów drogowych i terenowych.

Zapewnia doskonałą ochronę przed zużyciem podzespołów silnika, obniżenie zużycia paliwa i długie cykle wymiany oraz jest zgodny z normą API CJ-4 dotyczącą wysokiej zgodności z najnowszymi normami emisji spalin.

Moc ochronna

Shell Rimula R5 LE to półsyntetyczny środek smarny oparty na najnowszych rozwiązaniach spełniających najwyższe wymagania producentów silników. Połączenie syntetycznej standardowej bazy olejowej i zaawansowanych dodatków gwarantuje najwyższą ochronę nawet w niskich temperaturach, gdy silnik jest chroniony przez przepływ zimnego powietrza.
Shell Rimula R5 LE pobudza silnik do pracy, zapewnia niższą temperaturę przepływu, a zaawansowana technologia niskopopiołowa zapobiega powstawaniu osadów i blokowaniu rozwiązań oczyszczających spaliny.

Dane techniczne i dopuszczenia

Najnowsze rozwiązania

Koncern Shell Lubricants jako jeden z pierwszych w branży zaoferował półsyntetyczne oleje o klasie lepkości SAE 10W-30 i SAE 10W-40 zgodne z najbardziej rygorystycznymi normami na świecie (np. API CJ-4, ACEA E9 i Volvo VDS-4). Shell Lubricants to lider technologiczny w branży olejów przeznaczonych do silników o dużej mocy.

Niższe zużycie paliwa

Shell Lubricants to lider nowoczesnych rozwiązań smarnych zapewniających rzeczywistą oszczędność paliwa, a co za tym idzie obniżenie kosztów operacyjnych. W 2009 roku przeprowadziliśmy szeroko zakrojone autostradowe i miejskie testy olejów używanych w służbowych samochodach ciężarowych.

Olej Shell Rimula R5 LE 10W-30 zastosowany w służbowych samochodach ciężarowych zapewnił nawet o 1,6% niższe zużycie paliwa (w cyklu autostradowym, w porównaniu ze standardowym olejem SAE 15W-40).

Optymalne cykle wymiany oleju

Shell Rimula R5 LE chroni przed gromadzeniem się związków kwasowych powodujących korozję, co zauważono, mierząc liczbę kwasową i obserwując powstawanie ognisk korozji podczas wielu testów branżowych. Regulując wartość liczby kwasowej, olej Shell Rimula R5 LE pozwala zoptymalizować długość cyklu wymiany oleju.

Badania wykazały, że olej Shell Rimula R5 LE 10W-30 wydajniej redukuje wartość liczby kwasowej niż standardowe oleje CJ-4 SAE 10W-30 w silnikach Mack T-12 i Cummins ISM

Niższa temperatura pracy

Stosowanie olejów Shell Rimula R5 LE 10W-30 i 10W-40 w mroźnych klimatach zwiększa trwałość zapłonu i akumulatora w większym stopniu niż w przypadku stosowania olejów o klasie lepkości 15W-40.

Ochrona przed zużyciem/usuwanie zanieczyszczeń

Shell Rimula R5 LE zapewnia doskonałą ochronę przed zużyciem podzespołów silnika, zwłaszcza ochronę przed zużyciem tulei – problem ten może powodować zniszczenie wnętrza cylindra i wzrost zużycia oleju.

Ochrona gładzi cylindrycznych jest mierzona w ramach rygorystycznego testu Volvo D-12D.

Jak zaprezentowano, olej Shell Rimula R5 LE doskonale chroni gładzie cylindryczne; porównywalnie do olejów o klasie lepkości 15W-40.

Olej Shell Rimula R5 LE zapewnia ochronę przed zużyciem i osadzaniem się szlamu, chroniąc w ten sposób najistotniejsze podzespoły silnika. Nadmierne zużycie garbów krzywek i popychaczy może powodować obniżenie mocy silnika i zwiększenie emisji spalin. Obniżenie zużycia mechanizmu rozrządu jest mierzone w ramach rygorystycznego testu Mercedes-Benz OM-646 LA. Jak widać na ilustracjach, po trzystu godzinach pracy z zastosowaniem oleju Rimula R5 LE 10W-30 zużycie wału rozrządu okazało się minimalne.

Czystość i usuwanie zanieczyszczeń

Shell Rimula R5 LE zapewnia nadzwyczajną ochronę przed odkładaniem zanieczyszczeń w tłokach – wyniki przewyższają wartości wymagane w ramach normy MB228.51 stosowanej w teście OM-501 LA będącym jednym z najbardziej rygorystycznych w branży. Osady na tłokach mogą powodować uszkodzenia tulei i zacieranie cylindrów, co może przyczynić się do zwiększonego zużycia oleju. Po trzystu godzinach testu OM-501 LA z zastosowaniem oleju Shell Rimula R5 LE na górnym pierścieniu i powierzchniach bocznych między rowkami pierścieniowymi zauważono minimalne osady.

Czy stosować olej Shell Rimula R5 LE?

Olej Shell Rimula R5 LE jest zgodny ze specyfikacjami i został dopuszczony do stosowania przez wielu producentów nowoczesnych i starszych typów silników. Olej ten jest rekomendowany do wszelkich zastosowań w pojazdach pracujących w szerokim spektrum temperatur: jeden olej ochronny na cały rok.

Shell Rimula R5 LE zapewnia wysoką wydajność i ochronę nowoczesnych silników niskoemisyjnych (zwłaszcza jednostek wyposażonych w filtr cząstek stałych). Olej ten jest przeznaczony do nowoczesnych silników o dużej mocy zwłaszcza wyposażonych w rozwiązania oczyszczające spaliny i z powodzeniem zastępuje oleje SAE 15W-40.

Bezpieczne stosowanie olejów R5 LE

Oleje Shell Rimula R5 LE nie stwarzają poważnego zagrożenia dla zdrowia ani życia, o ile stosowane są zgodnie z zaleceniami. W przypadku obsługi zużytego oleju należy unikać kontaktu ze skórą i stosować nieprzepuszczalne rękawice. Jeśli dojdzie do kontaktu oleju ze skórą, należy natychmiast przemyć skórę wodą z mydłem. W celu utylizacji zużytego oleju należy go przekazać do autoryzowanego punktu zbiórki. Oleju nie można wylewać do wód, do ziemi ani do kanalizacji.