Prezentacja produktu Shell Rimula R5 E

Dłuższe cykle wymiany i lepsza ochrona przed zużyciem

Bez względu na temperaturę, tryb pracy czy zapylenie środowiska musisz mieć pewność, że olej ochroni silnik twojego samochodu w każdych warunkach.

Energetyczna ochrona silników wysokoprężnych dzięki olejom Shell Rimula przeznaczonym do pracy w ciężkich warunkach:

  1. Kontrola kwasowości – przetestowane dodatki pomagają chronić przed korozją spowodowaną kwasami powstającymi podczas spalania paliwa.
  2. Kontrola zanieczyszczeń – wyższy poziom czystości bezpośrednio przekłada się na wydajność i bezawaryjną pracę podzespołów.
  3. Kontrola zużycia – separacja ruchomych części silnika zapewnia długotrwałą bezawaryjną pracę.

Shell Rimula R5 E

Minimalizujący opory olej Shell Rimula R5 E 10W-40 chroni przed korozją chemiczną, zanieczyszczeniami i zużyciem podzespołów

W oleju Shell Rimula R5 E zastosowano syntetyczną bazę olejową i dodatki zapewniające obniżenie zużycia paliwa oraz ochronę w całym spektrum temperatur i naprężeń występujących w nowoczesnych silnikach. To idealny olej dla przedsiębiorstw dysponujących flotami samochodów ciężarowych i autobusów.

Moc ochronna

Połączenie syntetycznej bazy olejowej i zaawansowanych dodatków gwarantuje najwyższą ochronę nawet w niskich temperaturach, gdy silnik jest chroniony przez przepływ zimnego powietrza.

Oszczędność energii

Doskonała płynność i współczynnik tarcia (w porównaniu z tradycyjnymi olejami SAE15W-40) gwarantują, że olej Shell Rimula R5 E 10W-40 przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Testy laboratoryjne wykazały, że oleje 10W-40 takie jak Shell Rimula R5 E mogą obniżyć spalanie nawet o 1,7%.

Długotrwała ochrona

Syntetyczne bazy olejowe wspomagają ochronę zapewnianą przez olej na dwa sposoby:

Większa ochrona przed utlenianiem: Shell Rimula R5 E wykazuje trwałość nawet o 30% wyższą niż wymagana w standardach branżowych (w porównaniu z tradycyjnymi olejami poprzedniej generacji).
Trwałe zabezpieczenie przed zużyciem: oleje syntetyczne takie jak Shell Rimula R5 E cechują się lepszą płynnością w porównaniu ze standardowymi olejami SAE 15W-40. Oznacza to, że olej dociera do najważniejszych łożysk o 25% szybciej przy umiarkowanych temperaturach ujemnych i zapewnia dodatkową ochronę w warunkach temperaturowych, przy których tradycyjne oleje mogą zawodzić.
Czy stosować olej Shell Rimula R5 E?

Shell Rimula R5 E został zatwierdzony przez wielu producentów silników z przeznaczeniem do zastosowania we wszystkich starszych typach silników. Olej ten jest rekomendowany do wszelkich zastosowań w pojazdach pracujących w szerokim spektrum temperatur: jeden olej ochronny na cały rok. Bezpośrednio wpływa on również na obniżenie kosztów operacyjnych poprzez zmniejszenie zużycia paliwa.

Shell Rimula R5 E jest przeznaczony dla silników zgodnych z normami US 2002, Euro 2, 3 i niektórych silników Euro 4. W celu zapewnienia wysokiej wydajności i ochrony najnowszych silników niskoemisyjnych (zwłaszcza jednostek wyposażonych w filtr cząstek stałych) zaleca się stosowanie zaawansowanych olejów niskoemisyjnych Shell Rimula R6 LM lub LME.

Dane techniczne

Klasa lepkości SAE: 10W-40

API: CI-4, CH-4, CG-4, CF-4; ACEA: E7, E5, E3; Global: DHD-1; Cummins: CES 20078, 77, 76, 72, 71; Mack: EO-M, EO-M+; MAN: 3275; dopuszczenie MB: 228.3; samochody ciężarowe Renault: RLD-2; Volvo: VDS-3.

Powyższe specyfikacje produktów mogą się zmieniać, a produkty mogą być niedostępne w sprzedaży w Wielkiej Brytanii. W celu uzyskania fachowej rekomendacji dla danego pojazdu skorzystaj z naszego darmowego narzędzia wyszukiwania i doboru oleju Shell LubeMatch.