Jump menu

Main content |  back to top

Najnowsze informacje prasowe

IKO Już Dostępne Na Stacjach Shell

Na 311 stacjach paliw Shell w całej Polsce można już płacić za paliwo i inne zakupy telefonem z aplikacją IKO. To pierwsza duża sieć paliwowa akceptująca płatności mobilne PKO Banku Polskiego.
Aplikacja PKO BP - IKO

Liczba punktów, w których można zapłacić aplikacją IKO, nieustannie się powiększa – w tej chwili to już kilkadziesiąt tysięcy punktów na terenie całej Polski. Oprócz stacji Shell, jest to między innymi część hipermarketów sieci Auchan (w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Rzeszowie i Bydgoszczy), czy wybrane sklepy Piotr i Paweł (w Poznaniu, Gdańsku, Zielonej Górze, Kaliszu, Grudziądzu i Inowrocławiu).

Możliwość dokonywania płatności w terminalach przy użyciu telefonu z aplikacją IKO udostępniły swoim klientom także punkty z grupy HDS Polska (Relay, Inmedio, empik cafe, 1minute, Bread & Co.)

- Każdego dnia intensywnie pracujemy nad rozwojem sieci akceptującej płatności IKO, tak by telefonem można było zapłacić w jak największej liczbie miejsc za jak najszerszą paletę produktów. Shell to pierwsza duża sieć stacji paliw, która dołączyła do naszego projektu. Dzięki temu telefonem możemy już zapłacić nie tylko za zakupy, rachunek w restauracji, czy za bilet do kina, ale także za paliwo - mówi Wojciech Bolanowski, Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.

- W Shell poszukujemy nowoczesnych rozwiązań, aby umożliwić naszym klientom jak najszerszy i najwygodniejszy wachlarz możliwości form płatności za produkty dostępne na stacjach. Zgodnie z ich oczekiwaniami od dzisiaj na większości naszych stacji można zapłacić telefonem zarówno za paliwa Shell V-Power Nitro+ i Shell FuelSave, czy też za inne produkty dostępne sklepie, jak chociażby smaczne przekąski Deli2Go - dodaje Paweł Odrzywołek, Dyrektor Sieci Stacji Paliw, Członek Zarządu Shell Polska.

Użytkownicy IKO mogą także wypłacać telefonem gotówkę z większości bankomatów sieci PKO Banku Polskiego, która liczy już ponad 3000 urządzeń. Oznacza to, że w 700 polskich miejscowościach klienci Banku mogą wypłacać gotówkę bez prowizji, używając zarówno karty płatniczej, jak i telefonu.

Punkty umożliwiające dokonywanie płatności IKO są obsługiwane przez spółkę eService, należącą do Grupy PKO Banku Polskiego. Najłatwiej znaleźć je w samej aplikacji w telefonie, korzystając z funkcji geolokalizacji, lub na stronie internetowej www.pkobp.pl/poi.

Aby dołączyć do użytkowników bankowości mobilnej nowej generacji, posiadacze konta w PKO Banku Polskim muszą jedynie zainstalować na swoim telefonie bezpłatną aplikację IKO i aktywować ją przy pomocy bankowości internetowej. Aplikację można pobrać ze sklepów Apple AppStore i Google Play, zaś posiadacze telefonów BlackBerry, Nokii z systemem Symbian, a także urządzeń umożliwiających instalację aplikacji w języku Java, mogą zamówić IKO w serwisie iPKO.

 

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2013 roku wyniósł 781,4 mln zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport Roczny PKO Banku Polskiego za 2011 rok Nagrodą Główną w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe.

Bank zwyciężył w tej kategorii już drugi rok z rzędu. Zauważalne i doceniane są zmiany w standardach jakości obsługi klientów. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu „Jakość na Bank 2013”, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz czwarty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych. Doceniono profesjonalizm, uprzejmość i zaangażowanie konsultantów. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP.

PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych.

Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.

 

Shell działa w Polsce od 1992 roku. Działalność obejmuje biznes Retail (sieć stacji i sklepów Shell, łącznie blisko 400 obiektów pod marką Shell w całym kraju, oferujące pełną gamę usług od sprzedaży paliwa po myjnie oraz fast food, Karty paliwowe euroShell oraz sieć stacji Neste licząca 100 lokalizacji), oleje i smary, hurtowe dostawy paliw dla dystrybutorów, transportu i przemysłu, program lojalnościowy – Shell ClubSmart. 

Z początkiem 2013 roku biznes Shell Aviation wkroczył na rozwijający się rynek lotniczy w Polsce. W Zabierzowie koło Krakowa od 2006 roku działa Shell Business Service Centre, które jest jednym z największych centrów usług dla biznesu działających w Polsce i zarazem jednostką, która wyróżnia się w kraju pod względem zaawansowania obsługiwanych zadań i kompetencji pracowników.