Jump menu

Main content |  back to top

News and Media Releases

Polak uczy się jeździć ekonomicznie

Warszawa, 19 października 2012r. – Już niemal 57% kierowców podejmuje działania, aby ograniczyć koszty związane ze zużyciem paliwa – wynika z badań przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Shell Polska.

Shell chcąc wesprzeć kierowców, wiosną tego roku wprowadził na rynek nowe ekonomiczne paliwa, zaprojektowane by pomóc kierowcom zaoszczędzić paliwo bez dodatkowych kosztów.

Polscy kierowcy wykazują pozytywne nastawienie do ekonomicznej jazdy, wiedząc, że prowadzi to do ograniczenia wydatków na paliwo – wykazało pogłębione badanie Shell. Ponad połowa ankietowanych przyznaje się, że świadomie podejmuje działania na rzecz ograniczenia kosztów paliwa, w tym stosowanie elementów ekonomicznej jazdy. Niemniej, wśród naszych rodaków istnieje grupa 34% przekonanych o niemożności uzyskania oszczędności poprzez samą zmianę nawyków za kierownicą i jeszcze większa grupa (niemal 3/4 kierowców) przekładająca potrzebę korzystania z auta nad koszt jego eksploatacji.

Nieekonomiczne zachowania za kierownicą

Badania wykazały, że jedynie dwóch na pięciu Europejczyków stara się utrzymać auto na najwyższym biegu. Również w Polsce, ta zasada ekonomicznej jazdy jest najmniej popularną wśród kierowców. Niewiele ponad połowa użytkowników polskich dróg zmienia bieg przy możliwie najniższych obrotach.

Nieznanym sposobem na ekonomiczną jazdę jest również utrzymanie odpowiedniej prędkości. Świadomych najbardziej efektywnej prędkości (90 km/h) jest jedynie 1/3 kierowców Europy, w Polsce – niewiele ponad połowa ankietowanych. Co ciekawe, w kraju wciąż możemy spotkać się z teorią, że ekonomiczna jazda to wolna jazda. Zniechęca to do stosowania efektywnych zasad aż 34 % badanych.

Dodatkowo, z przeprowadzonej przez Shell ankiety wynika, że najmniej popularnymi sposobami na oszczędność paliwa są niezmiennie: dbałość o nie zabieranie zbędnego bagażu (27%) i korzystanie z tempomatu (1/5).

Wśród polskich kierowców posiadających w samochodzie klimatyzację dominuje postawa ograniczania korzystania z niej i włączania tylko wtedy, kiedy to konieczne. Podobnie jak w Europie, wskaźnik ten jest w Polsce na przeciętnym poziomie (Europa 50%, Polska 61%). Zwyczaj nie korzystania z klimatyzacji jest charakterystyczny dla starszych kierowców, generalnie zwracających uwagę na oszczędzanie. Młodsi, częściej mają zwyczaj stałego korzystania z wygodnych rozwiązań, jakie oferuje auto.

 „Shell ma ponad 100 lat doświadczenia w pomaganiu kierowcom z całego świata, w efektywnym wykorzystaniu paliwa. Również najnowsze, standardowe cenowo paliwo Shell FuelSave 95 i Shell FuelSave Diesel, zostało zaprojektowane by pomóc kierowcom zaoszczędzić paliwo bez dodatkowych kosztów. Wierzymy, że konsumenci korzystając z naszych paliw oraz dokonując kilku prostych zmian w nawykach jazdy, zrozumieją, że oszczędzać może każdy” – mówi Anna Kruszko, dyrektor Działu Stacji Paliw Shell Polska .

Royal Dutch Shell

Royal Dutch Shell jest brytyjsko-holenderskim koncernem petrochemicznym, którego siedziba główna mieści się w Hadze, ale akcje grupy obecne są na giełdach w Londynie, Amsterdamie i Nowym Jorku. Firmy Shella działają w ponad 100 krajach, a ich działalność obejmuje wydobycie ropy i gazu ziemnego; produkcję i sprzedaż upłynnionego gazu naturalnego oraz technologię upłynniania gazu; wytwarzanie, sprzedaż i transport produktów paliwowych oraz chemicznych; oraz projekty dotyczące odnawialnych źródeł energii, łącznie z energią wiatrową i słoneczną. W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy odwiedzić stronę www.shell.com

Kontakt dla mediów:

Marek Gawroński                                   Karolina Jamiołkowska

Rzecznik Prasowy Shell Polska                Edelman Polska

Tel.: +48 (22) 570 01 70                        Tel.: +48 (22) 576 35 55

e-mail: marek.gawronski@shell.com       Kom.: +48 607 035 394

                                                           e-mail: karolina.jamiolkowska@edelman.com